عیب خاموش شدن کامپیوتر بعد از چند ثانیه

امروز کامپیوترم خیلی صدا می کرد من داخلش رو باز کردم و فن cpu و دیگر فن هاش رو روغن کاری کردم و دیگه صدایی به اون صورت نداد. ولی وقتی فن سی پی یو رو روغن کاری می کردم فنش شل شده بود برای همین وقتی سیستمم رو روشن کردم بعد از چند ثانیه خاموش شد. هر چی روشن می کردم بعد از چند ثانیه خاموش میشد وقتی کامپیوترم رو بازش کردم دیدم فن cpu شل شده . قبلا هم دو تا از پایه هاش شکسته بود دیدم نمی تونم پایه هاش رو پیچ کنم چون به مادربرد آسیب می رسونه مجبور شدم فن رو عوض کنم و یه جدید بذارم . با این کار دیگه کامپیوترم مشکلی پیدا نکرد. شانس آوردم خود سی پی یو نسخوت . هر وقت این مشکل پیش امد باید فن رو تکان بدید حتی اگه فن یه کم هم تکان بخوره باید سفت بشه یا عوض بشه وگرنه cpu آسیب می بینه . بعضی وقت ها پیش میاد که بعد از چند دقیقه که با کامپیوترتون کار می کنید کامپیوتر خاموش میشه دلیلش می تونه کابل پاور هم باشه که گشاد شده برای همین با یه تکان کوچیک اتصال قطع میشه برای همین باید یه کاغذ بذاری زیر کابل و کابل رو وارد کنی. و دلایل دیگه ای هم ممکنه داشته باشه.

اگه فن cpu شل باشه یا کابل power یا همون منبع تغذیه ی کامپیوتر شل باشه به غیر از خاموش شدن سیستم امکان داره سیستم ری استارت هم بشه.

قیمت یه فن cpu خوب 15 هزارتومنه و معمولیش 7 هزارتومن 

نظرات 3 + ارسال نظر
مجید جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ http://jadidtarinha.persianblog.ir

خیلی بدرد نخوره
شوخی کردم ناراحت نشو جالب بود . جدی میگم .

مهدی یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:23 ب.ظ

داداش دمت گرم
خیلی باحاله
Thanks a lot of U
ادامه بده
موفق باشی

رامین شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ب.ظ

آقا دمت گرم
مرسی
کار ما رو راه انداختی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد